Cechy dobrej księgowej

Księgowość to ważna część działalności każdej firmy. Wiele osób zastanawia się jednak, jakie cechy powinna mieć księgowa, aby dobrze sprawdzała się w swojej roli. Również osoby, które chcą pracować w tej branży, zadają sobie pytanie, co powinny potrafić i jakie kwalifikacje warto przedstawić przyszłemu pracodawcy. Podpowiadamy!

Zawsze na bieżąco z przepisami

Księgowość to praca odpowiedzialna, która wymaga od nas znajomości wielu przepisów z zakresu prawa podatkowego czy też prawa pracy. Niestety co jakiś czas przepisy te ulegają zmianie, co przekłada się na konieczność weryfikacji i aktualizacji swojej wiedzy. W związku z tym, że jakiekolwiek zaniedbania w zakresie wiedzy prawnej mogłyby doprowadzić do popełniania błędów i do późniejszych poważnych problemów całej firmy, księgowa zawsze powinna być na bieżąco z przepisami.

Dlatego też przedstawiając swoją ofertę pracodawcy, warto podkreślić chęć i zdolność szybkiego uczenia się, a także wiedzę na temat tego, gdzie szukać aktualnych informacji prawnych z interesującego nas zakresu. Wysokie kwalifikacje i wiedza wyniesiona z uczelni to dodatkowe atuty, które z pewnością mu się spodobają.

Dobra organizacja czasu i miejsca pracy

Księgowa zawsze pracuje pod presją. Dokumenty lubią do niej napływać w ostatniej minucie godzin pracy, a muszą być gotowe już na kolejny dzień rano. Co więcej, nigdy nie ma ich mało – za każdym razem pojawiają się kolejne, które wymagają natychmiastowego opracowania. Dlatego też, aby pracować w zawodzie księgowego, trzeba wiedzieć, jak zorganizować miejsce i czas pracy.

Odpowiedni porządek na biurku i w dokumentach to podstawa do tego, by prowadzenie księgowości nie sprawiało problemów. Odpowiednie oznakowania, segregatory, teczki i całe półki, przydzielone konkretnym sprawom to droga do sukcesu: szybkiej, umiejętnej i wydajnej pracy, a także pięknego wyglądu biura. Z kolei dobra organizacja czasu pracy pozwoli na załatwienie wszystkiego od A do Z, bez konieczności brania nadgodzin. To na pewno też ważna kwestia, która sprawia, że mamy nie tylko czas na pracę, ale i czas dla siebie.

Komunikatywność

Jeśli interesuje cię praca w księgowości, musisz liczyć się z tym, że będziesz mieć do czynienia z wieloma osobami. Nie tylko właściciel przedsiębiorstwa, dla którego prowadzisz księgowość, może pojawić się w twoim biurze. Jest równie prawdopodobne, że zawitają do niego pracownicy, a także będziesz musiał udać się do jakiegoś urzędu, by reprezentować firmę.

To wszystko oznacza, że oprócz umiejętności związanych bezpośrednio z pracą, musisz posiadać także umiejętności społeczne. Pomogą ci one w zrealizowaniu wszystkich zadań i sprawią, że łatwo dogadasz się z każdą osobą, która do ciebie przybędzie. Wspomnij o tym swojemu przyszłemu pracodawcy, a na pewno także go to zainteresuje – w końcu każdy lubi mieć pracowników, którzy dobrze się ze sobą porozumiewają.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here