biuro

Duże biuro to wyzwanie – hałas, zatłoczenie, brak prywatności, brak miejsc do konsultacji, trudności z komunikacją, duża ilość bodźców oraz dystraktorów, niepozwalających się skupić to problemy z którymi zmagają się współczesne biurowce. Chcąc wyposażyć biuro, w którym pracować będzie kilkadziesiąt czy kilkaset osób, trzeba umiejętnie zaplanować rozkład pomieszczeń oraz zapewnić rozwiązania, które ułatwią komfortową pracę wspólną.

Spis Treści

Po pierwsze projekt biura

Przemyślana organizacja przestrzeni i wybór odpowiednich mebli biurowych, mebli akustycznych, a także sufitów, podłóg i oświetlenia ma kluczowe znaczenie dla całego ekosystemu biura, ponieważ efektywność pracy, funkcjonalność biura, jego odbiór przez klientów i pracowników zależeć będzie od odpowiadającego potrzebom projektu. Dlatego ważne jest, by wcześniej zbadać potrzeby organizacji i ludzi w niej pracujących. Rozmowy z inwestorami oraz użytkownikami biura pozwolą jasno wyznaczyć cele jakie ma spełnić nowa przestrzeń, mogą to być: optymalizacja przestrzeni, poprawa przepływu komunikacji, lepszy komfort akustyczny, podniesienie jakości wizualnej biura czy wzrost atrakcyjności pracodawcy. Odpowiedzi pomogą architektom określić kierunek rozwiązań aranżacyjnych.

W biurowcach, w których przebywać będą duże skupiska ludzi istotnym zadaniem architektów również będzie zaprojektowanie właściwego ich przepływu, ograniczając do minimum hałas, dbając o sprawną komunikację i zapewniając przestrzenie, w których można odpocząć czy spokojnie porozmawiać w mniejszej grupie.

Praca w biurowcu to nieustanna współpraca

Rozległe pomieszczenia open space dla kilkunastu czy kilkudziesięciu osób wymagają szczególnej dbałości o akustykę i ergonomię stanowisk pracy, ponieważ odbywa się tu wiele różnorodnych działań naraz – praca w skupieniu, ale także przekazywanie informacji między pracownikami i krótkie spotkania. Dlatego biuro open space wymaga rozwiązań, które wspierają zarówno pracę indywidualną, jak i zespołową. Oprócz ergonomicznych biurek i krzeseł istotnego znaczenia nabiorą elastyczne, wielofunkcyjne meble biurowe o wysokim stopniu mobilności, pozwalające na szybką rearanżację miejsc spotkań. Warto pomyśleć również o zabudowanych siedziskach akustycznych oraz boksach akustycznych przeznaczonych do komfortowej pracy w ciszy.

Efektywna komunikacja w open space

W biurach typu open space, w których praca nie wymaga ciągłych rozmów z osobami z zewnątrz, a pracownicy są skupieni na swoich zadaniach, ale również odbywa się ciągła wymiana wiedzy pomiędzy zespołem idealne będą ergonomiczne biurka typu bench z przegrodą, oddzielającą stanowiska rozmieszczone naprzeciw i obok siebie. Panele biurkowe zadbają o prywatność, komfort akustyczny i lepszą organizację pracy dzięki możliwości umieszczenia na nich różnych organizerów, jak półka na dokumenty, tablica magnetyczna, pojemnik na przybory biurowe. Niezbędne będą również ergonomiczne krzesła biurowe, które wspierają plecy, amortyzują ruchy oraz pozwalają na idealne dopasowanie do sylwetki użytkownika.

Dla ergonomicznej pracy, ale także szybkich konsultacji w biurze open space sprawdzą się biurka z regulacją wysokości blatu szczególnie polecane dla specjalistów i managerów. Mogą to być pojedyncze wolnostojące modele bądź dwustanowiskowe biurka typu bench, które dzięki płynnej, elektrycznej regulacji za pomocą panelu sterowania stają się wielofunkcyjnymi stanowiskami, pozwalającymi na szybkie, komfortowe konsultacje w pozycji stojącej.

Kolejnym rozwiązaniem dla zespołów, których rodzaj wykonywanej pracy wymaga częstych wewnętrznych spotkań są siedziska akustyczne oraz modułowe systemy siedzisk. Modułowe, zabudowane meble tapicerowane o wysokich parametrach akustycznych pozwalają na tworzenie zestawów dopasowanych do każdej przestrzeni. Dzięki nim można podzielić biuro na strefy, tworząc strefę szybkich spotkań, współpracy a także strefę skupienia. Ich wysokie parametry pochłaniania dźwięku pozwolą odizolować rozmówców od reszty pracowników. Pomocne będą również ścianki akustyczne, które również idealnie nadają się do strefowania biura.

Sprawną komunikację ułatwią także mobilne meble, jak krzesła na kółkach, małe stoliki, a także mobilne biurka z pneumatyczną regulacją wysokości, niewymagające dostępu do prądu. Tego rodzaju meble zwiększają efektywność przestrzeni oraz pozwalają na szybkie przejście z pracy indywidualnej do zespołowej, dzięki czemu wspierają aktywną współpracę i wymianę wiedzy.

Przestrzenie wspólne

Obecnie coraz większego znaczenia nabierają przestrzenie przeznaczone do odpoczynku i regeneracji, jak biurowe kuchnie, strefy chillout, strefy lounge. W dużych biurowcach tego typu miejsca są bardzo ważne, ponieważ pozwalają odetchnąć od dużych grup osób, znajdujących się na open spasie. Ponadto sprzyjają integracji, wzajemnemu inspirowaniu się i motywowaniu. Wspólny czas przeznaczony na spożywanie posiłku, pogawędkę czy krótką rozrywkę zacieśnia więzi i buduje zaangażowanie pracowników. Przyjazne atrakcyjnie zaprojektowane przestrzenie socjalne – kuchnie przypominające kawiarnie, strefy chillout wyposażone w stoły do gier, typu piłkarzyki, bilard czy tenis stołowy dbają o work-life-balance pracowników, co przyczynia się do ich wzrostu efektywności i satysfakcji z pracy. Dodatkowo efektownie wyposażona strefa chillout jest jednym z czynników, który buduje wizerunek atrakcyjnego pracodawcy, zwiększając możliwości rekrutacyjne i ułatwiając pozyskanie najlepszych talentów.

Wyposażenie biura dla korporacji i dużych firm to odpowiedzialność za komfort i satysfakcję z pracy wielu ludzi. Wysokiej jakości meble biurowe, sufity akustyczne, wygłuszające, eleganckie wykładziny podłogowe, dobrze dobrane oświetlenie to obowiązkowe elementy każdego biura, które stworzą odpowiednie warunki do pracy. Jednak to atrakcyjnie zaprojektowane wnętrza z nutą designu i dbałością o miejsca spotkań oraz o przestrzenie do odpoczynku tworzą biuro, w którym lubi się pracować i do którego chce się wracać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here