Urządzenie ergonomicznej przestrzeni biurowej sprzyjającej najwyższej wydajności pracowników to nie lada wyzwanie, szczególnie gdy do zaaranżowania pozostaje biuro typu open space. Uzyskanie w nim pełnej funkcjonalności, która dodatkowo idzie w parze z komfortem i walorami estetycznymi nie należy do najłatwiejszych zadań, jednak przy zastosowaniu się do kilku kluczowych wskazówek można osiągnąć sukces w tej materii. Zatem jak urządzić przestrzeń biurową, aby w pełni cieszyć się jej potencjałem? Podpowiadamy.
Spis Treści
Przestrzeń biurowa – optymalny podział na strefy
Urządzanie przestrzeni biurowej należy rozpocząć od tak ważnego etapu, jakim jest jej podział na strefy. W każdym biurze z prawdziwego zdarzenia powinny znaleźć się bowiem nie tylko dobrze wyposażone stanowiska do pracy, ale także obszar relaksu i odpoczynku, które odgrywają niezwykle ważną rolę w kontekście utrzymania wysokiej wydajności pracowników na przestrzeni długich godzin spędzonych na wpatrywaniu się w monitor. Warto też zadbać o wystrój i wyposażenie pokoju socjalnego, w którym zatrudnieni najczęściej przygotowują sobie gorące napoje czy posiłki, które dodają im niezbędnej energii na cały dzień.
Aranżacja przestrzeni biurowej – stonowane kolory i eliminacja hałasu
Jak stworzyć pracownikom optymalne warunki do pracy, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z pomieszczeniami biurowymi typu open space? Bardzo ważnym elementem aranżacji biura są materiały tłumiące dźwięki, które przeciwdziałają powstawaniu zbyt wielu czynników rozpraszających. Nie bez znaczenia pozostaje także kolorystyka zastosowana przy wykańczaniu biura – ta powinna być ona stonowana i neutralna, dzięki czemu nie będzie negatywnie wpływać na poziom koncentracji pracowników. Warto także przemyśleć lokalizację urządzeń elektronicznych – takie sprzęty jak drukarki 3D czy kserokopiarki, które mogą generować wysoki poziom hałasu, najlepiej umieścić w specjalnie do tego przystosowanych strefach.
Urządzanie przestrzeni biurowej – aranżacja stanowisk pracy
Urządzając przestrzeń w biurze należy mieć na uwadze wygodę i komfort pracowników, które należy im zapewnić. Dlatego też warto zainwestować w funkcjonalne biurka wyposażone w szeroki blat oraz pojemne szuflady na dokumenty. Nie mniej ważne okazują się krzesła biurowe, które powinny być dobrze wyprofilowane i zapobiegać schorzeniom kręgosłupa. Oprócz tego oczywiście sprzęt elektroniczny – laptopy, myszki, klawiatury, głośniki komputerowe, bez których trudno wyobrazić sobie wydajną pracę. Nie można też pominąć tak ważnych urządzeń jak router, switche i wzmacniacze sygnału, które zapewnią optymalną szybkość i przepustowość łączy internetowych.