Jak szybko zasnąć
fot. Pixabay

Jak szybko zasnąć? Na pewno niejeden raz zadawałeś sobie to pytanie. Jest środek nocy, a Ty nie marzysz o niczym innym tylko o spokojnym i głębokim śnie. Jeśli nic nie pomaga i czujesz się bezradny, trafiłeś w dobre miejsce. Dzięki naszym kilku poradom i trikom Twój sen przyjdzie szybciej, niż może Ci się wydawać i już więcej nie będziesz mierzyć się z tym problemem.

Spis Treści

Zacznijmy od samego początku!

Być może tego nie wiesz, ale Twój organizm potrzebuje średnio około ośmiu godzin, abyś mógł się wyspać. Dlaczego to jest tak ważne? W ciągu dnia musisz mieć energię, którą właśnie pobierasz ze snu. Brzmi to bardzo logicznie, prawda? Jeśli będziesz mieć deficyt snu, pojawi się nie tylko zmęczenie, ale możesz mieć problemy z pamięcią, skupieniem się i ogólnym samopoczuciem. Ponadto gdy śpisz, nie czujesz nic, a złe emocje znikają, dlatego także sen to dobry sposób na to, gdy nie wiesz, jak radzić sobie ze stresem.

kobieta leżąca w ciemnym pomieszczeniu w pokoju
fot. Pixabay

Jak szybko zasnąć? 8 trików, które musisz znać

Zanim przejdziemy do cennych porad, nadmienimy, że wszelkie przewlekłe i niepokojące symptomy, które nie pozwalają Ci normalnie funkcjonować w ciągu dnia i nocy, powinny być konsultowane z lekarzem.

  1. Pory dnia – nie burz swojego rytmu. Ustal sztywne godziny wstawania, a także zasypiania.
  2. Rytuał – niech to będzie coś, co będzie Ci się kojarzyć z tym, że bezpośrednio po tej czynności przychodzi sen. Może to być krótka, aromatyczna kąpiel, domowe SPA, zapalona na kilka minut świeczka DIY lub puszczenie ulubionej piosenki
  3. Światło nie jest sprzymierzeńcem – w sypialni nie powinno być zbyt jasno. Nie usypiaj przy zapalonym świetle!
  4. Telewizor i telefon – choć z pozoru może wydawać się to błaha rzecz, niebieskie światło z tych urządzeń źle wpływa na Twój organizm. Zamiast przygotowywać je do snu, pobudza je do działania
  5. Wyzbądź się rozmyślania – to jedna z najbardziej kluczowych rzeczy. Nigdy nie analizuj, rozmyślaj i nie dokonuj decyzji tuż przed snem. Pozwól odpocząć swoim myślom
  6. Jedzenie – nie objadaj się przed snem. Uczucie ciężkości może powodować niepotrzebny dyskomfort, który będzie uniemożliwiał Ci zaśnięcie
  7. Powietrze – spanie w dusznym pomieszczeniu może doprowadzać do sytuacji, że nie będziesz w stanie zasnąć. Zawsze staraj się, chociaż na kilka minut otworzyć okno i przewietrzyć sypialnię
  8. Drzemki – nie pomagają niestety. Jeśli będą mieć miejsce po godzinie 16:00, możesz mieć niemalże pewność, że ciężko będzie Ci wieczorem usnąć
zbliżenie na profil mężczyzny leżącego na plecach w łóżku
fot. Pixabay

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here