Jak się ubrać do pracy
fot. piqsels

Jak się ubrać do pracy, aby wyglądać profesjonalnie, schludnie i przy okazji modnie? Jest kilka trików, o których warto pamiętać. Pamiętaj, że bardzo ważne w tym wszystkim są zasady savoir-vivre i dress code, który obowiązuje w każdej pracy. Niezależnie od tego, jakie stanowisko obejmujesz, musisz wyglądać stosownie do pełnionej funkcji.

Spis Treści

Mniej znaczy więcej

Załóżmy, że będziemy omawiać ubiór na stanowisko biurowe. Oczywiście poza wewnętrznymi zasadami, które panują w większości firm, panują jeszcze te, które są ogólnie przyjęte przez większość. Dlaczego to, jak wyglądamy, jest tak ważne? Chodzi o pierwsze wrażenie, a wiadomo, że „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Praca to nie życie prywatne i nie ma tu miejsca na pomyłki i szaleństwa. Myślisz sobie, że nic się nie stanie, gdy założysz luźne dżinsy? Lepiej tego nie sprawdzać na własnej skórze, jeśli cały czas chcesz mieć pracę 😊

Gdzie kupować ubrania do pracy?

Nie ma specjalnych sklepów, w których się zaopatrzysz. Musisz po prostu wiedzieć, co możesz założysz, aby później znaleźć coś dla siebie między wieszakami. Oczywiście sukienka z sieciówki jak najbardziej się nadaje do biura, o ile nie jest cekinowa i nie sięga do połowy uda. Mała czarna sukienka to zawsze dobre rozwiązanie, o ile ma dłuższy rękaw i sięga do kolan. Zawsze wygląda się w niej schludnie i profesjonalnie.

Problematyczne niestety jest to, że nie każda z nas w swojej szafie ma wystarczającą ilość ubrań, aby móc zmieniać je codziennie. Chcesz mieć kilka sukienek, białych damskich koszul i spodni? Wcale nie musisz kupować ich w galerii handlowej. Możesz odwiedzić lumpeksy i spróbować znaleźć coś w nich dla siebie. Nie myśl sobie, że teraz odzież używana sprzedawana jest w koszach tak jak kiedyś! Bardzo często są to rzeczy wyprane i wyprasowane, które kolorystycznie są rozwieszone w sklepie. Zapomnij o nieprzyjemnym zapachu i brudnych ubraniach. To nie te czasy!

dress code
fot. piqsels

Jak się ubrać do pracy, aby dobrze wyglądać?

Musisz wiedzieć, że do pracy w biurze nie powinnaś zakładać zbyt kolorowych ubrań, które będą się rzucać w oczy. Zapomnij o odblaskowych barwach, które widać z daleka. Jeśli chciałabyś się czymś wyróżniać, postaw na boho biżuterię, ale to także powinno być pod kontrolą. Nie przejdą ogromne kolczyki i naszyjniki na cały dekolt. To powinno być coś małego, ale z kolorem, który ożywi subtelnie całą stylizację. Jeśli natomiast nie możesz pozwolić sobie na takie szaleństwo, wybierz delikatną biżuterię, która także potrafi podkreślić kobiecy wdzięk.

Warto także posłużyć się małą ściągą, którą są typy sylwetek i typy urody. Jeśli będziesz wiedzieć, jaką masz figurę i jakie kolory do Ciebie najlepiej pasują, będziesz w stanie stworzyć stylizację idealną do pracy. Z daleka będzie bić od Ciebie profesjonalizm!

Jak się ubrać do pracy?

  • Przede wszystkim tak, abyś czuła się wygodnie, ale i miała świadomość, że ubiór ma Ci dodawać pewności siebie. W tym przypadku świetni sprawdzi się damski garnitur!
  • Wybieraj stonowane kolory: szarości, beże, granaty, czerń i grafity
  • Ogranicz makijaż do minimum
  • Nie szalej z dodatkami!
  • Przygotuj sobie kilka zestawów sprawdzonych ubrań

Rozmowa w sprawie pracy to także pole do popisu, jeśli chodzi o odpowiednie ubranie. Pokaż poprzez strój, że Ci zależy na tym stanowisku!

garsonka do pracy
fot. pixabay

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here